torsdag 21 november 2013

Två sorters jordnötssmör - lchf

Har idag gjort nytt jordnötssmör. Jag är så ledsen & trött på min bil som bara bråkar! 
Jag gjorde ett vanligt, bara gjort på jordnötter & smör. Sen gjorde jag ett med chokladsmak. 

Jordnötssmör:
200-300 gram jordnötter 
Ca 50 gram rumsvarmt smör 

Mixa jordnötterna till de släpper fettet & blir kladdigt. Tillsätt sedan smör beroende på vilken konsistens du vill ha. Mixa sedan igen! 

Jordnötssmör med chokladsmak: 
200-300 gram jordnötter 
2 msk kakao 
3 msk steviaströ 
1 krm ekologiskt vaniljpulver 
Ca 50 gram rumsvarmt smör

Mixa jordnötterna till det blivit kladdigt. Tillsätt sedan resten av ingredienserna & mixa till önskad konsistens. 

Förvara i kylskåpet :) så gott tycker jag! 

/ S 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar